torsdag 28. oktober 2010

Dette er sant, alt sammen.

Har skrevet, i dag og. Sånn er det å studere. Nok om det!

I vinter en gang tok jeg flyet fra Mosjøen til Tromsø. Den turen hadde noen kjipe mellomlandinger, en av dem i en forblåst by vi kaller Bodø. Vel ombord flyet fra Bodø til Tromsø satt jeg bak en rad full av voksne menn som virket litt kulere enn alle de andre ombord på flyet. Alle drakk, alle hadde iPhone, men de oppførte seg ikke som partysvensker av den grunn. De så for så vidt ikke ut som partysvensker heller, så tanken slo meg ikke i det hele tatt. De var også sykt opptatt av hva som foregikk på samlebåndet som fraktet bagasjen inn i lasterommet til flyet. Ikke så rart, med tanke på at det var noen dyre instrumenter som lå på båndet. Jeg konkluderte ganske raskt med at disse typene spilte i band.

Dette var jo helt klart av over middels interesse for meg, siden de var på vei til Tromsø og jeg var på vei til Tromsø. De som kjenner meg vet at jeg er veldig glad i å gå på konsert. Det er viktig ikke å la muligheten gå ifra seg. Plutselig blir bandet superstjerner og du er kul fordi du så dem og likte dem før de solgte ut. Eller en i bandet dør plutselig og du er kul fordi at du så de før de fikk ny gitarist for 6. gang fordi ingen klarer å erstatte avdøde. Dette er selvsagt eneste grunn til at jeg går på konsert. Selv om begge insidentene ovenfor har inntruffet, med moderate modifikasjoner, men de er så små at de ikke er verd å nevne.

I Tromsø løp jeg selvsagt ned på Platekompaniet for å bruke pengene mine på musikk-dvder jeg aldri tar av plasten på. De kan jo bli verdt noe de også. Det hang det en plakat som sa at NAVIGATORS spilte på BlåRock samme dag. Og det var selvsagt utsolgt.

JEG SATT PÅ SAMME FLY OG PUSTET SAMME LUFTEN SOM GUTTA I NAVIGATORS.

I går spilte de på Driv, og jeg var tilstede under både lydsjekken og konserten. Skulle jo tro jeg var superfan.

Konserten var grei nok den, selskapet var finere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva føler du nå?