onsdag 1. september 2010

I fell in love with being defiant

Leseonsdag. Det jeg før kalte for fri. Faktisk er det veldig lenge siden jeg har hatt fri på en onsdag. Onsdager har vanligvis vært den lengste arbeidsdagen i uka. Det er ikke slik at jeg ikke får jobbe. Det er slik at i dag har jeg valgt og ikke gjøre det. Jeg er jo student, og da skal det studeres. Denne pausen har jeg bevilget meg midt i kapittelet om Platon og hans idélære.

Har sagt nei til mye i dag for å få lest. Jobb, kaffe i sentrum med Gro, onsdags-seiling og middag hos tante Karin. Lista blir sikkert lengre. Det er høsten som gjør det. Lavtrykket gjør meg til en emo-kid av dimensjoner. Det er nesten så jeg sender "savner deg" meldinger til finingen som jeg ikke har sett på hele 7 timer. Heldigvis pleier det å gå over før jeg farger håret rosa og kjøper sort eye-liner og kajal for halve studielånet.

Nå skal jeg returnere til Platon.

Lurer på hvorfor de greske filosofene bare har et navn.

1 kommentar:

Hva føler du nå?