lørdag 5. juni 2010

Hva skjedde?

Skrive mer var noen som sa.

Jeg har jo så mye å si, men klarer aldri å få det ut i ord. Det blir til at jeg sier det til meg selv og så blir det med. Kanskje jeg burde snakke med noen, men jeg er alene hjemme og da blir det vanskelig.

Det er så lett å bli distrahert, derfor skrur jeg av fjernsynet.

I den siste tiden, eller det siste året, har det oppstått et tomrom i livet mitt. Det er...

Nå ble jeg veldig distrahert, fordi Signe kom på besøk (ikke spontanbesøk desverre), hun har gått nå.

Tomrom ja. Jeg går på jobb, hjem, lager middag (ja, faktisk. Jeg er flink til det), ser på tv/trener, legger meg, går på jobb og slik fortsetter det. Signe og jeg snakka om det nå i dag, at vi har mange venner, men ingen som vi kan gå på besøk bare for hyggen og det uformelle ved å gå på besøk. Et besøk gjør dagen mer spesiell og verdt å huske, kom på besøk til meg! Også leser jeg Paulo Coelho, og da får jeg alltid litt problemer med å forklare hvorfor jeg gjør det jeg gjør. Mye av det jeg har gjort kan jeg skylde på kjære Paulo for, men jeg angrer ikke.

Et mål, jeg mangler et mål. Det eneste jeg jobber for nå er neste lønnsslipp. Heldigvis har jeg bare 2 uker igjen på jobb, så drar jeg til København og Independence III. Så er det Bukta og hvis jeg er skikkelig heldig er det enda mer i vente.

Derimot ser jeg lengre enn det. Jeg ser helt til høsten, høsten som alle snakker om. Høsten som jeg, etter mye fram og tilbake, har bestemt meg for å begynne å studere. Det er skremmende nok i seg selv, men JEG HAR JO IKKE NOE MÅL! Jeg aner ikke hva jeg skal bli, eller hva jeg blir hvis jeg tar det studie som står på tapetet. Det er noe annet jeg har litt lyst til, men jeg ser for meg at det kommer til å skape mange kompliserte situasjoner og litt grining fra min side, så jeg lar heller være. Jeg driver tross alt ikke med selvplaging.

Jeg skriver bare for å få utløp for noe. Jeg bor i et stort hus, men det er veldig stille her.

1 kommentar:

  1. hei Hilde håper du har hatt en flott helg her er alt bare bra er bare litt lei av regn her i nord fint skrevet vi er kjempe glad i deg og vi savner deg masse håper du finner et mål da.
    klem fra tante Bente

    SvarSlett

Hva føler du nå?