onsdag 4. november 2009

We Sell Soul

Jeg elsker Roky Erickson, han er akkurat gal nok.

Verden er blitt så liten! Det oppdaget jeg for 2 uker siden, da jeg fløy fra Kamchatka til Norge for 4500,- tur-retur. Det tok meg ganske nøyaktig et døgn å komme hjem til Kirkenes, medregnet overnatting i Oslo. For å sette det i perspektiv brukte vi 2 måneder på å ta sjøveien mellom Kodiak og Petropavlovsk, som er en brøkdel av strekninga.

Jeg liker ikke å reise på den måten. Man rekker jo ikke å forberede seg mentalt før man plutselig sitter i stua til mor og far. (En plass man i utgangspunktet aldri skulle vært) Med toget hadde det tatt lang tid og man ville rukket å glede seg til å komme hjem. Desverre går det ikke tog til Kirkenes, ennå.

Grunnen til at dette opptar meg nå er at jeg snart skal reise tilbake igjen. "Jeg var bare en snartur hjemme." Har du noen gang tatt en snartur til Kamchatka? Det er jævli billig og fullt mulig. So go ahead, dra til Russlands "Land of ice and fire". Poenget er uansett at det er en helt absurd situasjon. På søndag flyr jeg faktisk til Kamchatka.

Russia here I come.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva føler du nå?