tirsdag 21. juli 2009

3 uker igjen

I dag er det 3 uker -21 dager- til jeg setter meg på flyet til Alaska. Er jeg klar for det? Overhodet ikke!

Det begynner å gå sånn smått opp for meg hva det er jeg driver med og hva jeg faktisk er på vei til å gjøre. Heldigvis er det for seint å snu, så jeg må bare gjennomføre. Uansett hvor vondt i magen jeg kommer til å ha når jeg setter på flyet til Oslo helt alene. (Jeg har tatt fly alene før, bare ikke til andre siden av jorda.)

Gjøremålslista begynner å bli kortere, det er et godt tegn. Sovepose og bag er kjøpt inn, flybillett til Oslo er betalt, jeg er vaksinert, visumsøknaden er sendt. Når gjenstår det å kjøpe støvler, få elektronisk pass, bestille hotellrom på Gardermoen, trene litt mer, kjøpe flere vanntette pakksekker og manne seg opp. Også må jeg ha ny telefon, noe de som har prata med meg i min vil skjønne veldig godt.

I dag er jeg også syk. Mest sannsynlig et resultat av at jeg har diagnosen arbeidsnarkoman og ikke har slappet ordentlig av siden mai. Ikke at det er lenge siden, men som alle mine studentvenner før eller siden vil fortså, arbeidslivet tar fullstendig knekken på deg.

Jeg skal ut å nyte sola nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva føler du nå?